H&D

HISS:
• Värmestugan
Jag vet att det är superduperknäppt men jag tycker att det bästa med skidsemestern är när man åkt i några timmar och äntligen får sätta sig i värmestugan med ett glas varm choklad med massa grädde och en kaka. Det är helt underbart att stappla in i sina pjäxor och sätta sig på en skön stol!
• Skidåkning
Självklart måste man ju hissa själva skidåkningen! Vare sig man åker gröna, blåa, röda eller svarta backar så är det hur härligt som helst att glida ner för en backe (Skit i att svänga, åk störtlopp om du vill ha fart!).

DISS:
• Mjölksyra i benen
Om man åker med fel teknik (som jag!) och plogar i varje sväng utan att "sätta intill" skidan, får man en sådan extrem mjölksyra i knäna. Själv brukar jag få riktigt ont i mina stackars knän även när jag inte har skidorna på!
• Kylan
Den uppenbara dissen. Finns det någon människa där ute som tycker om att tårna eller fingrarna håller på att gå av när man vill njuta av trevlig skidåkning?
Kallt?
Ska läggas efter varje inlägg

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara mellan dig och mig)

Har du egen blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0